Hemflytt

Ja, det närmar sig. På onsdag kommer flyttfirman hit för att uppskatta vårt bohag så att de vet hur mycket plats det kommer att behöva. Känns väldigt konstigt att planera hemflytten utan att ha något boende i Sverige. För mig är det väldigt stressande att inte veta. Jackos kontrakt går ut den sista juni och så även min tjänstledighet från Träningsakademin. Jacko kommer att börja med en månads semester vilket är bra för Oscar kan inte inskolas på sitt nya dagis förräns den 12 augusti.
Jag är just nu glad att jag skickade hem hästarna tidigare så jag slipper att tänka på det också. Även om jag saknar dom oerhört mycket. Har inte hittat något boende till dem ännu men har några på gång i Ängelholmstrakten och skulle det bli problem får de stanna lite längre i Kristianstad.
Vi står just nu i kö i en rad olika lägenhetsbolag men ännu inget napp. Jacko ska ringa och höra efter idag igen.
Vi har ju en gård på gång som vi jättegärna skulle vilja ha, som vi inte ens sett, men läget och storleken passar oss utmärkt. Inga renoveringar. Bara att flytta in. Tyvärr tycker vi priset är lite högt men än så länge är det inga andra bud som kommit in än vårat. Men säljarna verkar inte ha bråttom.
Sen är våra planer att åka ner till Spanien någon av de två sista veckorna i maj för att hälsa på mina föräldrar men eftersom vi inte hittat boende ännu så avvaktar vi.
Ja, så ser det ut i korta drag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet du hur mycket vi längtar efter er?

Idag var jag hos en doktor,eftersom jag har varit sjuk i flera dagar. Jag fick penicillin igen, vet du vad ,jag blev nästan bra med en gång, lite hosta har jag kvar, men med tanke på, att jag suttit uppe tre nätter,hostat och hostat. Jag mår bra nu! Jag längtar efter er, kom snart!!!!!

Hälsningar från din egen stora mamma och Kjell!

2009-05-11 @ 19:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0