Nu ÄR det vår...

Idag åkte Jacko tillsammans med flertalet av arbetskollegerna till Prag för att springa en halvmara. Jag bjöd hit Katarina och hennes killar på frukost. En frukost som varade ända fram till lunch. Grabbarna var inte riktigt nöjda så vi bestämde att jag och Oscar skulle titta förbi lite senare. Så efter att ha bytat om och fixat till oss så  begav vi oss till Katarina. Oscar fick ta cyklen  medans jag och Elvis promenerade. Man kände riktigt att det var vår i luften. Fåglarna kvittrade, ett härligt soldis och gräset som var riktigt härligt grönt längst med cykelvägen.
Väl nere hos Katarina drack vi en god kopp kaffe och åt nybakad sockerkaka ute på deras terass. Grabbarna snickrade och hade jättekul.
När vi var på väg hem så mötte vi Mischa. Hon kom i bil.  Hon gjorde precis som alla andra tjecker gör. Stannar bilen mitt på vägen. Sätter på varningslampan och hoppar ur för att prata. Härligt på något vis och antagligen är det ett helt okej sätt att göra, för det är ingen av bilarna som passerade som blir irriterade.
Vi stannade till vid Chrudimska och Oscar fick kasta lite sten i det forsande vattnet.
Nu är vi hemma igen och har ätit lite kvällsmat.
Har precis fått ett sms från Jacko där han skriver att han kom i mål. Det tog honom 2.14.45 minus de ca 4 minuterna som det tog att ta sig till startlinjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0