Ut med det gamla...

I går åkte vi och slängde våra gamla TV apparater efter det att jag varit super duktig och tagit en långpromenad ända till Mnetice tillsammans med Emelie.
De har blivit lagade och gått i sönder igen så vi beslutade oss för att kasta dom. När vi kom till tippen var det ett par som kom fram och frågade vad vi skulle kasta. Vi sa TV-apparater och de hänvisade oss till platsen. När vi öppnade bagaget såg vi vilka stora ögon dom fick.  TV-apparaterna som redan låg på tippen såg ut att komma från 40-talet så visst kan jag förstå dem. De var så hjälpsamma och tog fjärrkontrollerna medans vi bar ut den andra TV. De frågade oss varför vi skulle slänga dem och vi sa att de var sönder. Aha... fick vi som svar och ett ännu större leende. Jag skulle gissa att de TV-apparaterna numera har ett nytt hem och försöks lagas. Glömde berätta att det var svenska TV apparater som inte fungerar ljudmässigt med de tjeckiska programmen. Men det lär de väl märka.


Efteråt åkte vi och inhandlade en råsaftscentrifug.  Så nu ska jag göra en massa smoothies och frukt/grönsaksjuicer.
I går gjorde vi en smootie på kiwi, äpple, morot och banan. Jättegott. Jacko glömde bort att han är lite allergisk mot både äpple och morot och fick en liten allergisk reaktion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0