Ny vatten räknare

I förra veckan fick vi ett brev som sa något om vatten och att man måste vara hemma mellan 07.45 - 08.45 den 10:e. Visade vår hyresvärd brevet och han sa att de skulle byta något.  Oscar fick gå upp lite extra tidigt idag så jag kunde lämna honom vid halv åtta. Han var först vilket han tyckte var spännande.
Ok...nu har vattenkillarna precis varit här. Det blev en rätt rolig utmaning för mig för jag har inte en aning om var man läser av  vattnet.
De som kom var lite av Helan*2 och Halvan i tjeckisk arbetarmaner. Inte direkt doftfria. Luktade mycket svett och rök men väldigt positiva och trevlig till att försöka förstå mig. Helan hade byxor som inte riktigt satt så högt upp som de borde och Halvan hade ett par som inte riktigt var så långa som det borde.
Ni som varit hemma hos mig vet att vi har ett rätt litet tvättrum och ett ännu mindre förråd under trappan. Eftersom varmvatten beredaren är i tvättstugan tänkte jag att vattenräknaren kanske gömmer sig bakom den gyllene luckan där. Men det gjorde den inte, så då visade de mig vad som skulle bytas och jag fick en känsla av att jag sett en liknande sak i förrådet, under trappan i det gyllene skåpet som finns där.  Ni kan ju tänka er hur trångt det blir när jag ska gå in och visa och Helan*2 följer efter för att titta. Han började med att slå huvudet i taket och ger ifrån sig något konstig ljud. Det gjorde troligtvis rätt ont. När vi fastställt att vi hittat rätt ställe så ska jag försöka ta mig ut vilket leder till att han får backa ut och jag efter, sedan går han in igen och efter följer Halvan. Har mycket svårt att hålla mig för skratt vilket jag också märker att de har när de sen ska stå där inne och byta räkneverket. Nu är det iallafall bytt och spåren efter dom finns fortfarande kvar. Det stinker svett och rök i både tvättstuga och förråd. Men jag har fått mig ett gott skratt idag och troligtvis de med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0