Ny sadel

Innan jag åkte hem i julas och innan jag hade bestämt mig för att skicka hem hästarna sålde jag min gamla allround sadel. Den har, sedan jag köpte min Euroriding Diamant dressyr sadel, inte använts  så mycket mer än när jag har haft någon som ridit med mig. 
Bestämde mig för att köpa en dressyr sadel till, fast begagnad. Det är ju rätt bra att ha två sadlar fall i fall Jacko får ett infall och vill rida. Provade ett par stycken men tyckte de var för slitna eller av för udda märke. Så jag bestämde mig för att köpa en ny istället. Bestämde mig för att köpa en Kentaur Medea II för att den var otroligt skön att sitta i, passade mina hästar bra  och hade ett hyfsat bra nypris. Beställde den två veckor innan jul och igår anlände den. Idag var jag och hämtade den.
Jag fick den till ett jättebra pris. Omvandlat till svenska gav jag knappt 5 900 kr. I Sverige tror jag de kostar  omkring 10 000 kr.
Så nu sitter jag här i Tjeckien med två sadlar, men inga hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0