The man from Roxette

Ja, det är så han presenteras som, när biljettförsäljningen startade. Självklart hade vi köpt biljetter och i går kväll var det dax att se honom.
Statusen på mig var lite osäker eftersom min pencillinkur har gett lite biverkningar men med lite extra Ipren i kroppen så bestämde jag mig för att åka iallafall. Trots min doktors ordination"No cooking or cleaning only rest,rest,rest"
Dana passade Oscar så jag, Jacko, Katarina och Jonas tåg tåget in vid halvfem tiden och mötte upp Alena i Prag. Tog en bit mat på El Gaucho och sedan vidare till en liten pub.
Vid 20 över 8 begav vi oss till Lucerna Velky Sal och precis när vi kommer in så börjar han spela. Tur att vi inte var mer sena vilket vi var med flit då förbandet enligt tillförlitlig källa inte skulle vara någon höjdare. Tyvärr fick jag själv inte avgöra det.
Konserten var jättebra och jag skulle egentligen bara villa digga -läs hoppa och skutta-  mycket mer men fick välja att stå still klappa händerna, sjunga och gunga med lite.
Det var många svenskar på plats och man kan säkert undra om inte Gessle funderade lite på om han verkligen var i Prag.
Jag hade nästan glömt bort vilken stor artist Gessle är.  För visst, när man tänker på sånger som - Jag går och fiskar eller -Jag pratar med min musli så är det ju texter som gör en tokig, men de säljer.
Han visar upp stor proffsighet och får jag möjlighet att se konserten en gång till i Sverige så lär jag ta den. 
Idag så går jag igenom mina gamla Roxetteplattor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0