Oscar sjuk

Idag är Oscar sjuk. Både han och jag har hostat och snörvlat ikapp inatt så jag bestämde mig för att låta honom stanna hemma från dagis idag. Så det var ju bara att göra det där samtalet som jag fruktat lite för att göra. Ingen pratar engelska eller tyska på dagiset så jag måste klara av det helt på tjeckiska.
Jaja tänkte jag...antingen förstår de mig eller så gör de det inte.
En tjeckisk dam svarar. Det låter som rektorn på dagiset. Välkomst frasen är lång.
Jag berättar vem jag är och att Oscar är sjuk och kommer inte idag. Damen på andra sidan förstår mig. Jippi.  Hon frågar vidare om det bara är idag han kommer att vara borta och jag svara att han kommer att vara borta imorgon med. Hon önskar att han ska krya på sig, tackar för samtalet och hon låter lika glad som jag. Vi har lyckats genomföra en riktigt bra dialog tillsammans som inte bestod av enstaka ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0