Intensiv helg

I fredags var jag ute på långritt med tjejerna i stallet. Innan färden kunde börja på riktigt var vi tvungna att göra ett litet stopp vid affären i Nemosice. Så där ställde vi upp fyra hästar på rad och gick in och handlade.

I lördags var jag iväg med min veterinär på "jobb". Jag hade frågat honom tidigare om det finns möjlighet att få följa med honom ett par dagar i veckan medans Oscar är på dagis, för att se hur hans vardag ser ut.
Så halv nio bar det iväg till ett par stallar, lite söder om Prag . Det mesta som gjordes var utvärderinga av importerade hästar som skulle gå in i den tjeckiska stamboken, chippmärkning och blodprovstagning för analys av DNA. På eftermiddagen var vi i Prag och vid halv fem tog vi lunch. Sen bar det iväg lite norr om Prag för en sista chippmärkning. Var hemma igen vid sju. Då kom Dana och Stanislav med tårta och paket till Oscar. Han fyller ju snart tre. Somnade gott vid halv tio.


Idag söndag var det upp tidigt för att spela badminton med Katarina. Även idag gick mitt spelande lysande och jag vann tre raka matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0