Filosophy

Lika dålig som jag har varit på att skriva på min blogg, lika dålig har jag varit på att ta nya kort på Filosophys sår. Kan berätta att det läkt jättebra. Så här såg det ut i mitten av november.


Numera innehar hon också ett EU-pass och kan resa runt i Europa hur hon vill. Hon har även vaccinerats två gånger vilket jag varit lite orolig över med tanke på hennes sprutfobi. Och visst...när hon ser Jindrich komma in i stallet med sprutan i högsta hugg ser hon inte speciellt trevlig ut så det har blivit jag som får ge sprutorna istället.
Att få Filosophys papper färdiga måste varit rekordfart. Från det att hon blivit chippad och fått gjort en signalementsbeskriving tog det 1 vecka. Förvisso var ju DNA provet redan gjort  men ändå. I Sverige tar det flera månader att få passet i sin hand.

Kommentarer
Postat av: Sara Frick

Hej

Kul att du bloggat igen! Kan ju inte påstå att jag har så mycket kontakt med dig men jag läser din blogg och har saknat att få rapport. Samtidigt vet jag hur det är, är ju inte så frekvent i mitt eget bloggande. Skönt att det ordnat sig för Filosopy och hoppas ni får en mysig jul.

Sara

2008-12-13 @ 19:59:47
Postat av: Sophia

Hejsan! Hoppas att ni haft en bra jul och ett gott nytt år! :) Såg kortet på såret och måste säga att det ser verkligen bra ut med tanke på skadan. Bentley har fått massa fina julklappar och har tagit det nya året med ro. Fint väder, dock kallt som bara den! Långt under -20 nattetid så man kan väl säga att han blivit en viking efter denna vintern. haha! Ska skicka bilder så fort ja hittat sladden till datorn, som flugit bort av sig själv... :)Han mår bra lika bra som vanligt och har faktiskt börjat bli lite tömkörd, vilket han tycker är hur roligt som helst! Sadeln har varit på ryggen några gången också, väl dämpad med dv fårskinnspaddar och tjocka schabrak. :) Han växer bra, ligger nu någonstans vid 1.60. ska mäta snart igen. Hälsa alla i famlijen! Många kramar Sophia & Bentley med familj

2009-01-06 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0