Test

Jag och Jacko satt och pratade om en artikel jag läst. Om att man klär på hästarna helt i varmare länder, för att de ska svettas mer och hålla sig slimma. Jacko trodde inte på att det var anledningen, utan han trodde att det var för att hålla värmen ute. Själv var jag skeptisk för jag vet hur mina hästar kan svettas på vårkanten när de gått med täcke på sig och solen har tittar fram. Men de är ju inte täckta på hals, huvud och ben.
Så vi bestämde oss för att testa.
I full mundering och ca 37 gradig värme la sig Jacko i solstolen. Där låg han i ca 15 - 20 minuter.

Resultatet:
Inte en svettdroppe på hela kroppen. Men han blev varm i ansiktet som inte var skyddat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0