Glömska

Jag upplever ibland att jag glömmer mer sedan jag flyttade hit till Tjeckien. Jag glömmer viktiga personers födelsedagar, jag glömmer inbokade möten. Varför blir det så här?
Ibland tror jag faktiskt att vi är isolerade i vår tillvaro här nere. På något vis avskärmade från verkligheten. Jag lever i en verklighet här i Tjeckien och familj och vänner i Sverige lever i sin verklighet där. Visst är det knepigt. Sedan har vi dessutom det faktum att jag inte arbetar och använder min hjärna intellektuellt tillräckligt mycket. Jag tror att hjärnan går på lågvarv, precis som när vi ammade våra bebisar! Samtidigt så kanske vi ska njuta av denna långsamma lågvarvs-tillvaro medan vi kan.
Texten ovanför hittade jag på min kära vän  Katarinas Blogg. Den var så klockren på mig. Denna veckan har jag lyckas glömma min frisörtid samt Anders och Nellies födelsedagar. Förlåt!
Grattis Nellie på 3 årsdagen
Grattis Anders på 41 årsdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0