Nytt år

Ja, då var man hemma igen efter tre veckors vistelse i Sverige. Och det är ett fantastiskt vinterlanskap som möter en. Ca 7-8 minus och massor av snö. Lite av en bristvara i Sverige. Samtidigt som det är skönt att komma hem så  var det med stort vemod och ledsamhet som jag lämnade Sverige för att återvända till Tjeckien. Inte bara för att man lämnar sina nära och kära utan även för att jag har skickat hem mina hästar. De är ju en stor del av mitt liv. Men efter många funderingar  så beslutade jag att de skulle få åka hem. Hästhållningen här har gjort att jag tagit det beslutet. Nu får de ett halvårs vila och bara vara och må gott.
Transporten hem av dom gick bra och efter 24 timmar stod de på svensk mark. Jag anlitade samma transportör som tog hem Bentley. De var lite skakiga i kroppen men efter att de fått röra på sig såg de nöjda men trötta ut.
Felicity och Filosophy har hamnat på en fantastsik lösdrift som finns i Kristianstad. Där går de tillsammans med en flock Camargue hästar i en helt underbar miljö.
 

Eftersom Bailey är rätt så dominant gick det inte att ha honom på samma ställe som de andra två.
Bailey är på en lite mindre lösdrift  ca 7 km från Felly och Filly. Där går han tillsammans med 2 ungston. Han verkade trivas bra med sina nya kompisar.


Det har varit fantastiskt kul för oss att få träffa familj, släkt och vänner. Oscar har fått leka med alla sina kusiner. Fått träffa  farmor och farfar. Han har lärt sig att sova i egen säng och att sova utan blöja.
Vi har även i Sverige gått på en del husvisningar men tyvärr har vi inte hittat vår drömgård.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Välkomna till Tjeckien igen. Det är gott att ni är tillbaka. Nu gör vi sista halvåret ihop! Kram K

2009-01-11 @ 20:22:23
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/
Postat av: emelie

Hej igen! Jag kattis avslöjade mig ler. Max kommer gärna på kalaset. Vi hänger mer än gärna med ut, Max behöver ju få leka. jag kommer knappt ut nu för jag vill inte ta ut Tii när det är över 10 minus...kramar

2009-01-12 @ 13:26:35
URL: http://frokensundin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Men vad kul att du har hästarna i Kristianstad. Gå in under länkar på sidan du länkade till så hittar du länk till min "extrasyster" Carolina.

Ha det gott!

2009-01-14 @ 09:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0