En dålig mor

Ja, ibland får man den känslan. Efter Sverige besöket har Oscar börjat hosta. I går när jag hämtade honom från dagis hostade han så mycket att han kräktes men för övrigt pigg. Under kvällen fick han lite feber som var borta på morgonen. Efter mycket velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att ta honom till dagis en halvdag. Dels för att det var teater om någon drake som han ville se, dels för att jag behövde handla det sista till kalaset imorgon(vilket jag inte behövde göra för Kattis gjorde det(-Tack kompis:)) och dels för att få träffa alla vänner på vad vi kallar "International coffe morning".
Där träffas vi, några mammor från världens alla hörn, som lever med män som är utlandsstationerade. Dricker gott kaffe och berättar de senaste nyheterna som hänt oss. Dagens roligast berättelse kom från vår skotska vän Alison som lyckats låsa sig ute igår. Hon tänkte att en brandbils stege är tillräckligt lång för att hon skulle kunna ta sig upp på balkongen  vars dörr var öppen, men vet om att de kommer inte ut om det inte är något akut. Då drar hon en liten vit lögn om att hon glömt stänga av ugnen. Vilket ledde till utryckning med både brandbilar och polisbil. Hela hennes kvarter ljuder upp av sirener och blåljus. Brandmännen hade iallafall lyckats öppna dörren till henne så att hon kunde springa in och konstatera att det inte var någon fara med ugnen.
Efter kaffet gick jag för att hämta Oscar. Lärarna påpekade att han var väldigt hostig. Kände mig lite skamsen men berättade samtidigt att imorgon stannar han hemma.
Väl hemma så bäddade jag ner Oscar i soffan. 10 minuter senare så har han spytt ner sig själv, kudden, filten, soffan, mig, golvet...ja, i stort sett allt.... Det luktar kräks i hela huset och jag får ännu mer dåligt samvete över att jag lämnade honom på dagis. Nu är han som vanligt igen. Sitter i den rengjorda soffan och spelar på sin iPod.

Kommentarer
Postat av: emelie

kan det vara magsjuka?

2009-01-14 @ 15:14:20
URL: http://frokensundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0