En trip till doktorn

Eftersom min förkylning inte vill ge med sig så bestämde jag mig för att uppsöka en läkare. Har inte varit hos någon tidigare och den vi har fått tilldelad för länge sedan ville jag inte ha. Han brukar ordinera Aloe Vera och ta allt mellan 500 - 1000 korunas för konsultation på engelska.
Fick ett namn och telefon nummer till en läkare på sjukhuset och ringde dit igår och boka tid.
När jag kom dit så var jag lite vilse men hittade ganska snart. Sköterskan kunde ingen engelska men jag berättade på min knagliga tjeckiska att jag ringde igår. Hon visste då direkt vem jag var. Jag gav henne min patientbricka. Sen var det bara att sätta sig ner och vänta på sin tur.
Läkaren var jättetrevlig och kunde mycket bra engelska. Hon sa att jag hade fått...någon bakterie...som jag inte kommer ihåg vad den hette, men det var bihålsinflammation. Ska gå på pencillin i 7 dagar och sedan komma tillbaka. Hon ordinera mig till mycket vila. Ingen aktivitet överhuvudtaget. Inte ens laga mat eller städa. Vilken underbar läkare!!
Eftersom vi har full försäkring här nere blev besöket och medicinen väldigt billig. 30 kc för besöket och 40 kc för pencillinen.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Visst är det fantastiskt billigt med sjukvården! Krya på dig nu kompis, så du orkar med torsdagskvällen i Prag!

2009-04-21 @ 10:43:16
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0