Elvis

Igår var det dax för Elvis att dra ut sina tre kvarvarande mjölktänder. Han har sett rätt rolig ut med dubbla uppsättningar hörntänder.
Jag lämnade honom där vid halv tolv och skulle hämta honom vid fem. Han var inte alls glad att hamna i okända händer.
När jag kom tillbaka vid fem var det fullt hus på veterinärkliniken. I väntrummet fanns en salig blandning av djur, kaniner, ödlor, katter och hundar, som väntade på att få vård. Självklart med dess ägare. Jag tänkte att detta kan ta tid men veterinärvårdaren fick syn på mig och sa något snabbt på tjeckiska och drog iväg. Efter fem minuter kommer hon tillbaka med Elvis i handen, (som ser rätt groggy ut) och börjar prata med alla i väntrummet. Ett litet kaos infinner sig och vad jag förstår av det hela är att det är väldigt lång väntetid, minst två timmar. Alla rusar fram till henne och började prata, samtidigt som hon vinkar in mig, Jacko och Oscar i ett av rummen och stänger sedan snabbt dörren. Lite hysterisk.
Hon berättade vad de gjort och sen fick jag gå och betala. I väntrummet var det lite lugnare nu.
Billigt var det. 1000 kc gick allt på. Med min erfarenhet av kostnader på veterinärkliniker, brukar inte mycket gå under 1500 svenska kronor
image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0