AirFlow

Då har jag provat på något nytt. Efter att ha varit hos  tandläkaren i torsdags bestämde jag mig för att ta bort missfärgningarna på mina tänder. Rött vin och kaffe är gott, men tänderna ser inte så fina ut efter ett antal år med dessa lastar. Så idag har jag varit iväg och gjort AirFlow.

Fick på mig skyddsglasögon, hätta på huvudet och "haklapp". I munnen satte hon någon typ av skena för att hålla läpparna på plats samt antagligen för att hjälpa till att hålla gapet öppet.
Sen började behandlingen.
En stråle av luft, bicarbonat och vatten sprutas på tänderna. Smakar väldigt mycket salt. Men som tur är fick man skölja ofta. Skyddsglasögonen var snabbt igensatta av saltblandningen, så jag såg inte så mycket. Vad det nu är man ska se. Så jag passade på att blunda och låtsades att jag var vid medelhavet och bada. Funkade rätt bra men fick många kallsupar av det salta vattnet;)
När allt var färdigt var jag tvungen att tvätta av ansiktet för jag såg ut som ett spöke. Alldeles vit utom där glasögonen hade suttit.
Tänderna.... dom blev jättefina. Jag är supernöjd. Känner mig nu ren och fräsch i munnen. Dock lite öm i tandköttet.
Kostnad 700 Kc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0