Fredag

Ja, då var det fredag igen och man frågar sig: Var tog veckan vägen? Många frågar mig om vad jag sysslar med här nere och om det inte blir långtråkigt. Svaret blir nej. Denna vecka har nog varit en typisk, lite att göra vecka, men när jag går igenom veckan har jag faktiskt haft att göra:)
I måndags morse var jag och Oscar iväg med Elvis till veterinären. Han skulle få sin botulism spruta. Han fick samtidigt en hälsokontroll och vi kom fram till att han måste dra ut tre tänder som han inte tappat ännu. Han luktar inte hallon i munnen precis.

Efter veterinärbesöket körde vi till Spojil och hälsade på Katarina och barnen. Vi tog en långpromenad i skogen i Spojil med hela barn- och hundskaran. Skogen där är jättefin att gå i och går man rakt igenom kommer man till en restaurang som vi hade tänkt att luncha i, men tyvärr var den stängd så vi fick glatt promenera tillbaka och intaga en god lunch hos Katarina istället. På kvällen var jag och pysslade om mina hästar.

I tisdags är det dagisdax för Oscar. Han börjar trivas riktigt bra nu. Vilket är jätteskönt. När jag hade lämnat var jag hos min frisör och blonderade/klippte mig. Idag var det lite dyrare. Jag använde två färger, så kostnade landade på 810 koruna mot de normala 670 när jag bara slingar/klipper. Jag kommer att sakna dessa priserna när jag kommer hem till Sverige. På kvällen var jag och gick en mörker promenad med Bailey genom Nemosices mörka kvarter.
 Detta är Bailey
Onsdag- Äntligen badmintondax.... Efter att ha lämnat barnen på dagis brukar jag och Katarina spela badminton på onsdagar. Det är så himla kul. Vi har kommit igång bra och spelar två gånger i veckan.
På eftermiddagen var vi och handlade på Hypernova( en stormarknad) innan vi hämtade barnen. Jag fick då reda på att de skulle fira Oscars 3 årsdag på dagis på torsdagen. De undrade om jag kunde ta med en tårta eller något. Självklart säger jag med vetskap om att jag precis har handlat och i kylskåpet hemma finns inget att använda för bakverk. Ändå kör jag direkt hem. Tänkte det löser sig. Åkte till stallet och funderade vidare vad jag kunde ta med och när jag kom hem hade jag bestämt mig. Kladdkaka med grädde. Så jag satte igång att baka mina kladdkakor. Och blev rätt nöjd med resultatet.
Torsdag- Idag kom Sara, mamma till Albin och Linnea, för att hämta Oscar. Jag hade ingen bil och en massa saker som skulle till dagis. Så då löste Sara det till mig.
Eftesom jag inte själv hämtade vet jag inte om kladdkaka gick hem hos de tjeckiska barnen men enligt Oscar var den god. Han hade fått sitta på en stol som en kung och alla hade gått fram en och en och grattat honom. Han fick dessutom en liten present. En fin liten trägubbe.
Själv tillbringa jag dagen med framkallning av kort till Danas elever. På eftermiddagen gick jag och Elvis till stallet. Var fantastiskt väder. Tog en ritt med Bailey. Naturen runt Nemosice är fantastisk att rida runt i.
En bra dag för både Oscar och mig. Oscar somnade med orden:
Imorgon vill jag till dagis!

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad kul att du hitta din blogg! Känns lite vemodigt att läsa om allt ni hittar på...men roligt att kunna följa er
Här är allt bra och vi hoppas att kunna komma ner i vår och hälsa på er.
Krama Oscar! Och Jacko förstås...
Louise
Ps .Förstår att ni har fått tillökning. Vad söt han är...

2008-02-04 @ 21:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0