Jag gav!

Förra fredagen kom kvinnan igen. Hon hade stora problem. Lönen som hon skulle fått kom med postavi först på måndagen.
Hon hade inte kunnat laga mat sedan i måndags för att de hade stängt av gasolen. Försökte förklara för henne att det är många här som behöver hjälp och det är svårt för mig att behöva bestämma vilka jag ska hjälpa av de som kommer.
Kvinnan såg uppriktigt uppgiven och ledsen ut. Barnen hade inte fått riktig mat på flera dagar. Hennes två åring som för övrigt var för tidigt född hade en tumör i huvudet som skulle opereras i slutet på månaden.
Jag frågade henne vad gasolräkningen var på. 5350 HUF ca 150 svenska.
Efter mycket om och men så beslutade jag mig för att låna henne pengarna. Antingen så får jag tillbaka dem eller så kommer hon inte och knackar på min dörr mer, tänkte jag. Vilket som, så blir jag nöjd. Fast självklart föredrog jag det första alternativet.
Och lyckan över att jag hade hjälpt henne var stor. Hon kramade om mig och tackade så hjärtligt! Hon fortsatte och berätta att hon jobbade med cykeluthyrning och det var inte någon bra affär alls.
Nu är det torsdag och jag har inte sett kvinnan.
Så nu har jag bestämt mig:-) Jag kommer inte att ge mer!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Bra gjort av dig, Mimmi. Du har ett stort hjärta. Tror inte jag hade haft modet att göra så!

2012-04-26 @ 16:19:44
URL: http://kattisochgrabbarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0