Härlig morgonpromenad

Imorse i arla morgonstund, när jag var ute och promenera med Elvis mötte jag en äldre man på en betydligt äldre cykel som stannade och började prata med mig. Talade om på engelska att jag inte pratade ungerska varpå mannen skiftade till tysk/ ungerska. Min första tanke var att han ville ha pengar eller något av mig...
Med sig på sin cykeln hade han en massa saker men det var främst kattburen som drog till sig min uppmärksamhet. I denna bur låg en jättefin fyramånaders kattunge och en brun sex veckors gammal cocker spaniel valp. Så gudomligt söta. Åldern på dom vet jag för det berättade han.
Vidare berättar han att han har jobbat för Internationella Röda Korset i Dresden och alla tyskar i området här eller om det var i Dresden kallade honom för Aussie eller Ossi.
Mannen var mycket glad för att prata och hans sätt att förmedla sig gjorde det hela mycket intressant. Detta var verkligen en man med mycket karisma. När han berättat klart och den lilla valpen började gny tackar han för sig, säger hejdå och cyklar iväg på sin välfyllda cykel.
Promenaden fortsätter och jag stöter på ett gäng ungdomar som troligtvis är på väg hem efter en mycket lång natt på stan. Några av dom var fortfarande väldigt glada i hågen, andra såg bara väldigt trötta och slitna ut.
Det blev en händelserik morgonpromenad som annars ofta brukar vara väldigt tysta och ensamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0