Kontroll

Idag har jag varit på kontroll efter min pencillinkur. Skulle ta med mig ett urinprov och så skulle de ta ett blodprov. I Sverige tror jag att man alltid får en liten burk med sig hem om man vet med sig att man ska lämna ett urinprov nästa gång. Så var inte fallet här så jag fick gå igenom mina burkar och fann en som använts till svart kaviar. Perfekt tänkte jag.
När jag kommer till min doktor är dörren stängd så jag knackar på lite försiktigt och väntar. Öppnar gör en ny sköterska som jag inte träffat förrut och hon säger något på tjeckiska som jag inte alls förstår. Det går alldeles för fort. Jag försöker förklara att jag ska träffa min doktor och hon säger då att hon inte är där. Då frågar jag lite snällt om hon kan prata engelska och hon ler lite. Jag berättar vidare på halvblandad engelsk- tjeckiska att jag ska göra en kontroll och lämna ett urinprov efter en pecillinkur. Hon förstår mig och välkomna mig in. Jippi.
Hon försöker också prata med mig på lite halvblandad tjeckisk - engelska och det fungerar utmärkt. Hon är jättetrevlig och trots att vi båda inte hajar varandras språk till 100% så försöker vi ändå småprata lite om annat som inte rör själva undersökningen.
När hon ska kolla innehållet i min kaviarburk får vi inte upp locket. Det har satt sig. Hon försöker, jag försöker och jag kan se ett scenario framför mig när både locket och burken med dess innehåll flyger iväg i rummet. Men sköterskan är smart och har säkert råkat ut för detta förut så hon plockar fram en kniv och bänder upp locket. Mission accomplished.
Det såg bra ut och nu ska jag dit igen för resultatet på blodprovet på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ingen alkohol på en vecka, urinprov och blodprov??!! Jag och Leanne tror vi vet vad som fattas dig! Blir det tvillingar??? ;-)

Kram

2009-04-28 @ 10:22:27
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0